joi, 9 mai 2013

POEZII DE 1 IUNIE

POEZII DE ZIUA COPILULUI - 1 IUNIE


1. Poezii de 1 iunie


1 Iunie, Ziua Copilului
de Teodor Munteanu

Este 1 Iunie,
E prima zi de vara,
Soarele e sus pe cer,
E frumos afara.

Suntem astazi mai voiosi
Caci avem serbare,
E Ziua Copiilor,
E zi de sarbatoare.

La serbare a venit
Astazi multa lume.
Cantece si poezii,
Fiecare spune.

Ionel s-a incurcat
Si s-a-nrosit ca focul
"Nu-i nimic", cu totii-au zis,
"Bata-l-ar norocu'".

Sandu cel cu ochelari,
Cu a sa chitara,
Singur s-a acompaniat
Pentru prima oara,

Si o coarda i s-a rupt
Cand lovi mai tare.
Nimeni nu s-a suparat
C-asa-i la serbare.

2. Poezii de 1 iunie

E ziua ta, copile!

Lunecand pe bolta-albastra
A venit intai o stea
Ca sa-mi scrie pe fereastra:
- Sa traiesti, e ziua ta!

A venit si-o randunica,
Tot langa fereastra mea!
Ciripind a vrut sa-mi zica:
- Sa traiesti , e ziua ta!

Si salcamul plin de floare,
Frunza-ntr-una-si legana;
Sa-mi sopteasca o urare:
- Sa traiesti, e ziua ta!

Dar si flori si cant si stele,
Toate le-am putut afla
,In urarea mamei mele
Sa traiesti, e ziua ta!

3. Poezii de 1 iunie

Jocul copilariei

Si sa ma joc de-a mama si de-a tata
Sub geamul casei parintesti
Si sa nu simt o clipa gata
Inchisa cartea cu povesti.

Sa sar sotronul pe trotuar
Si sa ma cred o zana,
Sa vad furnici in furnicar
Si sa le iau in mana.

Sa prind fluturii de-aripa
Si sa-i agat in insectar
Si doar atat, pentru o clipa,
Sa ma visez copila iar.

Sa plec vacantele la tara
Si sa ma sui de vreau, in dud
Si-n garla calda, peste vara,
Cu ochii-nchisi, sa ma cufund.

4. Poezii de 1 iunie

Copilarie

Copilaria-i o poveste
Ce te cuprinde si apoi te lasa
Ajungi batran, si zici c-a fost frumoasa
A fost atunci, azi nu mai este.

Invata sa-ti traiesti copilaria
Caci ea se duce-asa rapid,
De n-ai sa poti sa zici c-a fost frumoasa,
Cand s-a pierdut in infinit.

5. Poezii de 1 iunie

Leagan pentru toata copilaria

Pune-ti, copile, capul pe perna,
Te-asteapta vise, prunc adormit,
In vise viata este eterna,
Cu ceruri blande si fara sfarsit.

Ce stii tu-n lume cate se-ntampla,
Nici nu e bine tu sa le sti,
Lumea-ngenunche la a ta tampla,
Si, langa tine suflet, cor de copii.

Astazi, copile, eu iti dau paine,
Tu painea asta o musti firesc,
Ce-ti dau eu astazi tu-mi vei da maine,
Eu, leganandu-te, imbatranesc.

Trupul tau fraged ca un mesteacan
Sa se indoaie gales in somn,
Ca sa cresti mare, plang si te leagan,
Copile dulce, prea tinere domn.

La geam lumina lunii ti-o scapar
Luminii tale sa-i dau ecou,
Dormi, fericitule, ca eu te apar,
Ca eu in tine ma nasc din nou.

Capu-l pe perna pune-l, copile,
Totul e bine, ai tai sunt vii
Si mai au viata si mai au zile,
Sa crezi ca pururea ei vor trai.

Mama si tata tie-ti vor face
Leagan de stele si de ninsori,
Sa-ti fie bine, sa dormi in pace,
Sa ai lumina la ursitori.

Pune-ti, copile, capul pe perna,
Dormi si viseaza bunul tau vis,
Ca-n vise viata este eterna,
Visul e lumea ce eu ti-am promis.

Pat de rachita mirositoare,
Leagan albastru si-ncondeiat,
Pentru copilul care rasare
Si-ai carui ochi ritmul lumii il bat.

Mama te leagana, vegheaza tata,
Somnul ti-l apara ochi parintesti,
Dormi si viseaza ca lumea-i gata
Si te asteapta numai sa cresti.

Mie-mi trec anii, tie-ti vin anii,
Poate ca maine iti va fi greu,
S-accepti ca astazi eu ti-am spus nani,
Dar nani-nani, frumosul meu.

6. Poezii de 1 iunie

Copilarie

Of, copilarie draga,
Cat de dor imi e de tine,
Basme dragi cu Feti-Frumosi,
Si pasari din poezii;

Of, taram al bucuriei,
Mereu viu, mereu prezent,
Pentru-a face-un suflet tanar
Sa traiasca-aici pe veci;

Sa se plimbe printre randuri
Ca-mparatul printre osti
Si sa zica: "Asta-mi place!"
Si sa fiti toti bucurosi;

Oh, ce dor imi e de basme
Si de vise de copil,
De Ilene Cosanzene
Si de zumzet de copii!

Dar acum, stai si privesti
In albume ferecate,
Cum erai si tu copil
Si zambesti ca alta data...

7. Poezii de 1 iunie

Când iunie ne bate la ferestre

Când iunie ne bate la ferestre,
Cu boabe roşii de cireşe coapte,
Şi-n lanuri spicul verde se trezeşte
Foşnind în soare râsete şi şoapte,

Când florile din parcuri şi grădini
Înalţă către cer parfum şi rouă,
Când vara-ncununată de lumini
Ne mângâie cu palmele-amândouă,

Atunci e ziua noastră, dragi copii,
Şi lumea toată intră-n sărbătoare
Iar inimile noastre-s ciocârlii,
Ce duc această lume către soare!

8. Poezii de 1 iunie

Orice Copil
de George Ţărnea

Orice copil are un nume,
Orice copil are o zi,
Lumina lui aprinsă-n lume
De noapte ne-ar putea păzi.

Orice copil are o ţară,
Orice copil are părinţi,
Descoperind din vară-n vară
Alt joc al paşilor cuminţi.

Orice copil are o cale,
Orice copil are un gând,
Călătorind pe cer la vale
Şi printre spini din când în când.

Orice copil are un leagăn,
Orice copil crede-n poveşti,
Adăpostind o lume-ntreagă-n
Curaţii ochi copilăreşti.

Orice copil are o mare
Pe care-şi poartă barca lui,
Dar nu se-aşteaptă să coboare
La ţărmul mării nimanui.

Orice copil culege fluturi,
De dorul unei mângâieri,
Şi-ntoarce vremea la-nceputuri
Cu teamă de-al rosti pe “ieri”.

Orice copil se poate face
Şi floare şi păun şi cerb,
Silabisind cuvântul pace
Pe limba fiecărui herb.

Orice copil are sub gene
Şi stropi de rouă şi gheţari,
Hrăniţi din legile viclene
Din jocul unor oameni mari.

Orice copil reface-n minte
Destinul primului cuvânt,
Putând să strângă în cuvinte
Lumina-ntregului pământ.

Orice copil e o minune
Irepetabilă precum
Ivirea zilei din genune
Şi focul soarelui din scrum.

Poezii noi Mos Craciun

Poezii de Mos Craciun - 2023 Colectie de Poezii pentru copii mici si mari - Craciunul 2023 Mos Craciun vine-n padure de Tincuta Ho...

Faceți căutări pe acest blog