vineri, 12 aprilie 2013

PENTRU PRICHINDEI

Ajutoarele Linei
           
Cine-mi da un ou in dar?
Striga Lina din cerdac.
Si gaina din cuibar
Ii raspunde: “Cotcodac!”

“-Lapte bun pentru smantana
Cine-mi poate da?”
“-Mu, mu, mu!”
“-Tu imi dai vacuta, tu?”

“-Miau se-aude de sub masa,
“Eu te scap de soricei!”
“-Si eu paznic sunt la casa!”,
Latra vesel foc Grivei.

Randunica de lut

Fac din lut o randunica
In vazduh nu se ridica,
Da-si gaseste surioara
Caci afara-i primavara.

O voi aseza cu grija
Intr-un cuib stropit cu soare
Poate, bunele-i surate
O vor invata sa zboare.        


Printre toporasi

Canta printre toporasi
Armata de greierasi
Primavara a sosit
Noptile s-au limpezit

Pasarile calatoare
Se intorc nerabdatoare
Iar pe-o ramura de nuc
Sta un cuc!


Furnica

Uite bobul cum il cara
Pe drumeagul dinspre moara
Aplecata sun povara
Dar in schimb, la o adica
Inzecit cat ea ridica
Bravo, harnica furnica
De la vrednicia ta
Vreau sa-nvat si eu cava

Primavara

Primavara a sosit
Cu alai de flori albastre
Si cu cerul insorit
Pe pamanturile noastre

Hai copile pe campii
Sa fugim sa prindem fluturi
Galbenelor papadii
Palaria sa le-o scuturi!

Iepurasul si omul de zapada

La un capat de livada
Sade omul de zapada
Doi carbuni cu ochi el are
Iar ca nas, un morcov mare.

Iepurasul din tufis
Il priveste pe furis
Si ii striga: -Mai badie!
da-mi un pic de “nas” si mie!


Numaratoarea

O aluna, doua, trei
Veverita tu nu vrei?
 Ba vreau patru cinci si sase
Ca alunele-s gustoase!
Iti dau sapte, opt sau noua
Dac-ai sa ne spui si noua
Cand are sa vina-ncoace
Iarna cu zece cojoace?


Pisica trista

Azi pisica mea e trista
Ca nu are o batista
Sa-si strerga cu ea mustata
Ca i-a murdarit-o rata

Pisicuto, stai nitel,
Iti dau eu un prosopel
dar pana ma-ntorc cu el
Ai grija de soricel

Iepurasul

Iepurasul meu iubit
Cin’ te-ntrece la fugit?
Ai labute mititele
Ochisori: doua margele
Mustacioara la gurita
Si un petec de codita.

Motanul si oglinda

Cand motanul se priveste
In oglinda de o ora
Se strang roata soriceii
Veselindu-se in hora.

Dar motanului nu-i pasa
In oglinda el ii vede
Si deodata, ca un tigru
Catre soareci se repede.

Merele

Rotunjoare, colorate,
In camara sunt pastrate
Si cu ele curatate
Faci placinte minunate

Hotul

Catelusule sa-mi spui
Unde-i laptele? Vezi, nu-i!
Cine l-a mancat din oala
De-o gasesc acuma goala?
Cine-i hotul? N-oi fi tu?
Dai din coada, zici ca nu?
Esti stropit de lapte tot
Si pe coada si pe bot!


Poezii noi Mos Craciun

Poezii de Mos Craciun - 2023 Colectie de Poezii pentru copii mici si mari - Craciunul 2023 Mos Craciun vine-n padure de Tincuta Ho...

Faceți căutări pe acest blog