luni, 25 februarie 2013

POEZII 1 MARTIE - 8 MARTIE

















Ghiocelul  
de Rodica Toth

Langa plopul din poiana
S-a ivit un ghiocel,
Cu scufita pe-o spranceana,
Mic, ca vai de el.

Ce-i cu tine? a tipat
Bradu-ncremenit:
Tu nu vezi ce vanturi bat
Si ca-i ger cumplit?

Aruncand priviri distante
I-a raspuns pe loc:
Eu am treburi importante,
Ce, crezi ca ma joc?

Soarele, zarind capsorul
Din zapada sura,
Si-a deschis radiatorul
Ca sa-i dea caldura.

Gheata s-a topit de mila,
Vantul s-a-nmuiat,
Canta-n albia-i de argila
Raul dezghetat.

Si in juru-i vin indata
Cete de copii.
Vestitor al primaverii,
Te-asteptam sa vii!

Mandru inspre brad priveste
De atunci mereu,ghiocelul.
Ii sopteste:
Vezi cine sunt eu?!!!
 


8 Martie
de Paul Preda Pavalache

Azi e mare sărbătoare
E 8 Martie, sosit;
Şi vă facem o urare
Cu un mărţişor, iubit.

Urarea vă intră-n casă
Şi în casă va rămâne;
Ziua, să fie frumoasă
Până soarele, apune.

La mulţi ani cu sănătate:
Vă rugăm azi să primiţi;
Fetiţe, băieţi, bucate
Şi fericite să fiţi!

Îţi ofer un mărţişor
 

de Viorica Pop
 
Micuţ, sensibil mărţişor,
Ce dai în inimă fior,
Persoanei dragi eşti oferit,
Ca un mic dar, nepreţuit.

Simbol, ce-n suflet dai efect,
Ai primăvara ca subiect,
Rămâi ca gest al preţuirii,
Purtat în numele iubirii.

Ca vestitor fără sonor,
Eşti oferit ca mic onor,
Lui Martie îi dai aspect,
Lansând un semn pentru respect.

Ţi-am luat un mărţişor
 

de Nicolae Nitescu

Primăvara bate la fereastră
Cu buchete mici de ghiocei
Şi zambila înflorită-n glastră
Te-ndeamnă s-o iei...
Scumpe sau modeste mărţişoare
Te atrag pe rând zâmbind discret
Şi cu ele, dragostea mea mare
Se leagă cochet.
Mărţişoare dragi ca inimioare
Orice-ndrăgositit a dăruit...

Ţi-am luat un mărţişor
Ca să-l porţi la tine tot mereu
Şi să ştii că-n el e dorul meu
Şi-ţi va purta noroc.

Ţi-am luat un mărţişor
Ca să-l porţi când nu ne-o mai vedea
Şi să-ţi spună el iubirea mea
Oricând şi-n orice loc.

Din ochi mi-a picurat o perlă mică
Să fie ne-ncetat podoaba lui.

Ţi-am luat un mărţişor
Ca să-l porţi la tine tot mereu
Şi să ştii că-n el e dorul meu
Şi-ţi va purta noroc.

Mărţişor
 

de Valeriu Cercel

Îmi amintesc, cu drag, de prima oară,
Chiar după ce de-abia ne-am cunoscut,
Semn de iubire şi nou început
Ţi-am prins cu-n bold, la piept, o inimioară,

De s-au grăbit şi norii să dispară,
Iar de sub nea, în soare-a apărut
Covor de ghiocei, şi cu-n sărut
E de atunci, mereu, tot primăvară;

Nu am simţit nicicând seceta-n vară,
De Crivăţul din iarnă, n-am ştiut,
Iar vreo furtună când s-a abătut,
Era mă-ta în viaţă, Mărioară;

Doar toamnelor ce le-am făcut ocară,
Au vrut să stea la noi cât au putut,
Tâtzii şi ruginite au trecut
Cu tine,-aşa uşor le-am tras pe sfoară (!)

Dar azi, e Mărţişor, o inimioară
La piept, din nou ţi-o prind, ca la-nceput,
Iar ghioceii,-aşteaptă un sărut
La tâmple, de atâta primăvară.


8 Martie 

U
ltima ninsoare-a prins sa cearna
Fulgul moale-a sarutat tapsanul,
Mama, cand nici nu-mplinisem anul
Tu mi-ai aratat intaia iarna.
Mi-ai purtat manuta peste nea
Ca sa simt ca-i moale si e buna
Si-ai privit cu mine, impreuna
Turturii ca un tais de stea.
Toate anotimpurile-apoi
Rand pe rand le-ai colindat cu mine
Ca sa-nvat mai iute si mai bine
Mandrele privelisti de la noi,
Si-n casuta mintii sa incapa
Bogatia atator intelesuri,
Cate salcii se rasfrang in ape,
Cate spice se indoaie in sesuri.
Tu, intaia mea invatatoare
Cu povete drepte calea-mi sameni
Si ma-ndemni spre dragostea de oameni
Ca spre cel mai drept dintre izvoare.
As dori sa te iubesc mereu,
Sa-ti mangai cu mana mea cea mica
Bluza mirosind a levantica,
Mama, cand ma strangi la pieptul tau.
Ultima ninsoare-ncarca merii
Dar curand ce plini vor fi de floare!
Martie mamico, sarbatoare!
Sarbatoarea ta si-a primaverii!


Chipul mamei 

Cum e chipul mamei tale,
Cum o vezi in vis?
Zimbetul iubirii sale
Cum ti l-ai descris?
Spune dar cit valoreaza
Pentru tine-o mama,
Cind tacuta ea lucreaza
Far-a tine seama?
Ea e un parfum de floare
Care nu se vede
Dar in care cresti spre soare
Si te poti increde...
Ea e apa care tace
Piatra cind mingiie,
Lucruri chiar marunte face
Dar pentru vecie!
Ea e pomul ce rodeste,
Inima curata,
Pentru toti se daruieste
Si nu cere plata.
Ea e torta de lumina
Sigura pe cale
Sa scrii bine cartea plina
A vietii tale.
Mama, tu nepretuita
Esti cite odata;
Viata ta trece grabita
Si neobservata.
Asta-i chipul mamei mele
Ce il vad si-n vis
El ma poarta catre stele
Catre Paradis...

Nu esti cel mai sarac din lume,
Nu sint saraci cu-adevarat,
Averile sint numai spume,
De ai o mama, esti bogat!
De crezi ca-n lume nu-i iubire
Nu ai motiv, orice-ar veni,
Nu fi mihnit, tu ai o mama
Care in veci te va iubi!
Ti-s ochii-ntunecati adesea,
Nu vezi scaparea din impas,
Sa stii atunci ca ai o mama,
Din toti doar ea ti-a mai ramas...
Fii dar copile, fericit,
Atita vreme cit traieste
Tu ai un dar nepretuit,
O mama care te iubeste!


Mama
de George Cosbuc

In vaduri ape repezi curg
Si vuiet dau in cale
Iar plopi in umedul amurg
Doinesc eterna jale.
Pe malul apei se-mpletesc
Carari ce duc la moara -
Acolo, mama, te zaresc
Pe tine-ntr-o cascioara.

Tu torci. Pe vatra veche ard,
Pocnind din vreme-n vreme,
Trei vreascuri rupte dintr-un gard.
Iar flacara lor geme:
Clipeste-abia din când în când
Cu stingerea-n bataie,
Lumini cu umbre-amestecând
Prin colturi de odaie.

Cu tine doua fete stau
Si torc in rand cu tine;
Sunt inca mici si tata n-au,
Si George nu mai vine.
Un basm cu pajuri si cu zmei
Incepe-acum o fata,
Tu taci s-asculti povestea ei
Si stai ingandurata.

Si firul tau se rupe des,
Caci ganduri te framanta,
Spui soapte fara de-nteles,
Si ochii tai stau tinta.
Scapi fusul jos; nimic nu zici
Cand firul se desfira...
Te uiti la el si nu-l radici,
Si fetele se mira.

...O, nu! Nu-i drept sa te-ndoiesti!
La geam tu sari deodata,
Prin noapte-afara lung privesti -
"Ce vezi?" intreab-o fata.
"Nimic... Mi s-a parut asa!"
Si jalea te rapune,
Si fiecare vorba-a ta
E plans de-ngropaciune.

Intr-un tarziu, neradicand
De jos a ta privire:
"Eu simt ca voi muri-n curand,
Ca nu-mi mai sunt in fire...

Mai stiu si eu la ce gandeam?
Aveti si voi un frate...
Mi s-a parut c-aud la geam
Cu degetul cum bate.

Dar n-a fost el!... Sa-l vad venind,
As mai trai o viata.
E dus, si voi muri dorind
Sa-l vad odata-n fata.
Asa vrea poate Dumnezeu,
Asa mi-e datul sortii,
Sa n-am eu pe baiatul meu
La cap, in ceasul mortii!"

Afara-i vant si e-nnorat,
Si noaptea e tarzie;
Copilele ti s-au culcat -
Tu, inima pustie,
Stai tot la vatra-ncet plangand;
E dus si nu mai vine!
S-adormi tarziu cu mine-n gand,
Ca sa visezi de mine!


Mama draga

 Mama draga, ce-as putea
sa-ti urez de ziua ta?
Bucurie, sanatate
Mult noroc si spor in toate
Pace si zile senine
Sa ma poti creste pe mine
  

Mamei de 8 martie 

Pentru ziua ta mamico
Ti-am cules un ghiocel
Cat de mic il vezi, cuprinde
Toata primavara-n el
Dar ca dragostea s-o simti
Cum in inimioara-mi creste
Langa ghiocel, te rog
Un sarut acum primeste.

Mamei mele


Mamei - dar de implinire
Ii ofer de ziua ei,
Garofite inflorite
Si cununi din flori de tei.

Ii ofer o lume-ntreaga,
Lumea frumusetilor.
Draga mi-e si eu i-s draga
Ca lumina ochilor.

Martie 

de Lucian Blaga

Din caier incalcit de nouri
toarce vantul
fire lungi de ploaie.
Flusturatici fulgi de nea
s-ar aseza-n noroi,
dar cum li-e sila -
se ridica iar
si zboara sa-si gaseasca
cuib de ramuri.
Vant si-i frig -
iar mugurii
prea lacomi de lumina
isi zgulesc acum
urechile in guler.

 

Matasorii  
de Otilia Cazimir

A iesit rachita-n drum.
Ce-o mai fi si asta oare,
Ca-i din cap pana-n picioare
Numai motocei de scrum?...

Cu mladitele plecate,
Sta pe loc si se socoate:
S-ar intoarce - nu mai poate,
S-ar ascunde
N-are unde!

I-e rusine de copii,
Ca din muguri aurii
I-au iesit, in loc de flori...
Matasori!

Ochii mamei... 

de Ion Brad

Ochii tai ma urmaresc din noapte...
Mama draga, unde esti acum?
Stele cad, ca rodiile coapte,
Risipite-n negura si fum.

Blande, stralucite, scumpe stele,
E si mama oare printre ele?

Ochii tai ma urmaresc din soare...
Mama draga, tu acolo esti?
A luminii dulce leganare
Parca-mi spune vechile povesti.

Dragi povesti din gura ei stiute,
Toarse lin, sfarsite mult prea iute!

Poate esti in soare, poate-n ceata...
Glasul tau l-aud si totusi nu-i!
Mama draga, tu ma cresti in viata
Ca pe un tanar pom tarana lui

Radacina-adanca, paza buna,
Cand ma-ncearca vanturi si furtuna !


Mama

Cine va-ngrijeste,
Cine va iubeste,
Zi de zi munceste
Pentru a va creste?

Ne dam seama,
Este mama.

De sunteti vreodata
Tristi sau suparati,
Cine va saruta
Ochii-nlacrimati?

Ne dam seama,
Este mama.

Basme minunate
Cine povesteste,
Jucarii frumoase
Cine daruieste?

Ne dam seama,
Este mama.


Bunica


In soba arde focul,
Din foc scantei mici sar,
Bunica langa mine
Citeste frumos, rar.
Ea are glasul dulce,
Imi place s-o ascult,
Bunica imi zambeste,
Oiubesc foarte mult.
Citeste, se opreste,
Poate a obosit.
Din mana cartea-i cade,
Bunica a atipit.

De ziua mamei


Azi e ziua mamei mele,
I-am cules trei ghiocei
Iar, la noapte, doua stele
Am sa fur, sa-i fac cercei.

Mama mea e cea mai buna,
Chiar si soarele a aflat;
Parca ar vrea acum sa-i spuna:
Astazi totu-i minunat!

Stiu ca sunt acum prea mica
Si prea multe n-am ce iti da,
Dar iti scriu pe o floricica:
"Sarut-mana, mama mea!"

Ca ma ajuti sa ajung la soare,
Sa-mi veghezi drumul mereu,
Iar, cand voi ajunge mare,
Te voi rasplati si eu.

Azi e ziua mamei mele,
Cea mai buna dintre toate
Si in loc de doua stele,
Am sa-i fur intrega noapte!

De ziua ta


In Martie, de ziua ta,
Se joaca soarele-n perdea,
Iar in salcamul de sub geam
Prind viata mugurii pe ram.
Am strecurat cu mare drag
O raza de argint in ac
Si-am inceput, usor, sa cos
O panza cu-al tau chip frumos.
Intre gingasele fire
Am ascuns cu duiosie
Negraita multumire
Inchinata mama, tie.

Mama draga


Mama draga te iubesc
Si cu drag eu te-ngrijesc.
Langa tine as vrea sa fiu eu
La bine si la greu.

Mama draga esti un inger
Coborat din cer.
Tu pe mine m-ai nascut
Esti ingerasul meu.

Pentru tine, draga mama
As rupe luna din cer
Iar din stele iti voi face
Bratari, coliere si cercei.

Mama mea 


La noi in bloc,
O doamna rea,
A spus ca mama mea nu-i mama mea,
Ca ea m-ar fi gasit de mititica
Intr-un gunoi, plingind ca o pisica.
Dar eu stiu ca nu e adevarat.
CE MAMELE AU COPII DE ARUNCAT ?
Mamica mea-i a mea si eu a ei,
Si-mi ia papusa, funda si cercei
Si cind am febra mama-i trista
Si-mi sterge fruntea c-o batista.
Tin minte ca a luat odata,
Un pachetel intreg de ciocolata,
Cand tata a vrut sa ia si el o farimita,
Mama i-a zis: e pentru fetita !
Si tata a ris si nu s-a suparat.
Dar eu am impartit pachetul in trei
Ca sa manince si parintii mei,
Fiindca-i iubesc cum nu se mai poate,
Cind voi fi mare am sa le-aduc de toate,
Dar mai bine sa ramin mereu asa:
Sa merg cu ei la circ, la cinema.

Mamelor din lumea intreaga


Mama m-a crescut in poala
De la leagan , pana la scoala.
Zile-ntregi si nopti de-a randul,
Mi-a vegheat somnul si gandul.
M-a invatat sa ganguresc
Sa zic mama, sa zambesc,
Apoi m-a-nvatat prin casa
Primii pasi pana la masa.
Mama buna! Mama draga!
Te-oi iubi... o viata intreaga!
Pentru ca tu m-ai nascut,
Pentru ca tu m-ai crescut!

Ganduri pentru mama


Mamico draga, te iubesc!
Ti-am spus tot timpul asta,
Alta ca tine nu gasesc
I-am spus-o si lui tata.

De cand pe mine m-ai nascut
Viata ta s-a schimbat,
Cu dragoste tu m-ai crescut
M -ai ocrotit, m-ai aparat.

Am lesinat, bolnava am fost
Tu langa mine ai stat
Ti-am zis atunci ca n-are rost
Sa plangi neincetat.

De cate ori eu mi-am dorit
Ceva, tu ca sa-mi cumperi,
Dorinta mea s-a implinit
Caci vroiai sa ma bucuri.

Mi -ai oferit si-o surioara
Cu care sa ma joc
Mi -ai spus ca viata nu-i usoara
Sa –nvat sa imi fac „loc”.

Intr –una sfaturi bune-mi dai
Prietena tu-mi esti,
Cuvinte dulci, tu mama, ai
Mereu sa-mi daruiesti.

As vrea sa spun la lumea-ntreaga
Cat o iubesc pe mama,
As vrea ca toti sa inteleaga
Ca una este mama.


Mărţişor 
de Emilia Plugaru

Ici şi colo, pe afară,
Zboară câte-un fulguşor.
Dar e zi de primăvară:
- Soare, pune-ţi Mărţişor.

Soarele, de colo sus,
Cu căldură mi-a zâmbit,
De la zâmbetul lui cald
  Fulguşorii s-au topit.


De ziua mamei

Mama, esti pe lume
Tot ce-i mai frumos
Ochii tai sunt limpezi
Glasul ti-e duios.
Dragostea ta mare,
Mie-mi este scut,
Mama! Ia-ma-n brate
Vreau sa te sarut.

8 Martie


De ziua ta mamico
Iti dau inima mea
Ce cuprinde-n ea
Toata dragostea.

Si iti dau o sarutare
Fiindca ma-ngrijesti
Tot atat de mult
Cat stii sa iubesti.

Mama seamana iubire


Mama seamana iubire
Sa culeaga fericire
Mama seamana cantare
Sa culeaga desfatare.

Doamne, viata mea sa fie
Mamei mele bucurie
Doamne, vreau frumos sa cresc
Mamei ca sa-i multumesc.

Mama, azi e sarbatoare


Mama, azi e sarbatoarea
Dulcelui tau nume!
Ce-as putea sa-ti dau eu oare
Mai frumos pe lume?

Ce-as putea sa-ti dau eu tie
Mama mea iubita,
In aceasta sarbatoare
Cea mai fericita?

Pentru-aceasta sarbatoare
Iata, mama draga,
Un sarut curat si-o floare
Cu iubirea-ntreaga!

Mamica mea

 
Mamica mea,
Comoara cu ochi de stele,
Cu zambet de narcise si zorele,
Primeste azi din inima mea copilareasca,
Un buchet minunat de iubire cereasca,
Un buchet enorm de recunostinta,
Pentru ca-ai simtit impreuna cu mine in suferinta,
Pentru ca m-ai putut iubi cand am fost rea si uracioasa…

Pentru ca esti dintre toate mamele,
Cea mai buna si mai duioasa,
Pentru ca-L iubesti pe Isus ca si mine,
Pentru ca vrei sa-L urmezi si la rau, si la bine,
Pentru ca n-ai sa-L parasesti niciodata,
Pentru ca Biblia este si va fi Cartea ta preferata,
Pentru ca imi esti cea mai de pret comoara pamanteasca,
Pentru ca dragostea ta niciodata n-o sa ma raneasca…

Mamica mea, comoara cu ochi de stele,
Cu zambet de narcise si zorele…

Mama


De dragul tau pamantul
De ghiocei e plin
Si vin cocori din zare
Si cerul e senin.
Si-ntaiul fir de iarba
A rasarit in prag
Si-nmugureste pomul
Sa-ti fie tie drag.
Invata-ma ce-I bine
Fereste-ma de rau,
Iar eu voi creste, vrednic si bun
De dragul tau!

Mama


Nu-i copil in lumea-ntreaga
Care astfel sa nu spuna:
“Mama mea e cea mai buna,
Mama mea e cea mai draga”
Spun la fel iedul, mierlita,
Orice pui ce vietuieste
Si cu-atat mai mult fireste
Spun baiatul si fetita.
Spun si eu maicutei mele
Si voi spune totdeauna:
“Mama, tu esti numai una,
Cum sunt soarele si luna”.

Sscrisoare catre mama


Vezi mamica mea cea buna
Tare multe-as vrea sa-ti scriu
Dar sunt mica si nu stiu.
Pentru mine, blandul soare,
Iti trimite o scrisoare.
Caci pe foaia din caiet
Uite, a coborat incet.
Un miez galben si fierbinte
Stiu sa desenez cuminte,
Fara sa ma iscalesc,
Soare-nseamna: “te iubesc”.
CE AM?
Am un nas
Pe obraz. Unu.
Ochi am doi Ca si voi.
Unu, doi.
Am trei nasturi la hainuta :
Un, doi, trei
Am si patru buzunare
Le-a tesut mama si-o floare.
Si mai am cinci degetele,
Parca sunt lumanarele
Un, doi, trei, patru, cinci.

Mama


M-a crescut mama in poala
De la leagan pan’ la scoala.
Zile-ntregi si nopti de-a randul
Mi-a vegheat somnul si gandul.

M-a-nvatat sa ganguresc,
Sa zic mama, sa zambesc.
M-anvatat apoi prin casa
Primii pasi pana la masa.

M-a-nvatat sa nu m-alint
M-a invatat sa nu mint,
Sa nu stiu ce este frica,
Toate m-a-nvatat mamica.

Mama buna, mama draga,
Te-oi iubi o viata-ntreaga
Pentru tot ce ai facut,
Pentru ca tu m-ai crescut!

Mama


Sus pe cer sant multe stele
jos,sant mii de floricele
Dar nici una dintre ele
Nu-s ca ochii mamii mele

Fiecare pui
Are mama lui
Si eu tot asa
Am mamica mea.

E ziua ta


E ziua ta maicuta,
Te-asteapta flori pe masa
Si-un dar micut te-asteapta
Cand ai sa vii acasa.
Am sa-ti sarut obrajii
La piept cand ma vei tine
Si mainile ce nu au
Odihna pentru tine.

Mama


De cate ori mamico,
In taina ma gandesc,
De ce ma ierti intr-una
Caci iar si iar gresesc .

Caci eu de-as fi mamica,
Iar tu fetita mea,
Pentru nimic in lume
Nu te-as putea ierta .

Cum sa iti fac dovada,
Ca si eu te iubesc ?
Dragostea de mama,
Cu ce s-o rasplatesc ?

Din inima mea Mica
Am rupt un ghiocel,
Iubirea ta fierbinte
Ti-o rasplatesc cu el !

Mama
 

de Adriana Camara

Pe lume vii, patrunzi in viata
C-un gangurit cam plangacios.
Intaiul planset este viata,
Dar te-ai nascut, si-asta-i frumos.

Din prima clipa ai gasit
Un chip suav, si-ai indragit
Mireasma si parfumul ei
Si glasul dulce, vocea mamei.

Mereu ea iti va sta alaturi,
Cu ea vei plange, vei zambi,
Si viata va fi mai usoara
Cand la greu tu vei striga: "MAMA !"
 

Cea mai scumpa de pe luma 
de Nichita Stanescu
 
Spune-mi care mama-anume
Cea mai scumpa e pe lume?

Puii toti au zis de pasari,
Zarzarii au zis de zarzari,
Pestisorii, de pestoaica,
Ursuletii, de ursoaica,
Serpisorii, de serpoaica,   
Tigrisorii, de tigroaica.
Manjii toti au zis de iepe,
Firul cepii-a zis de cepe,
Nucii toti au zis de nuca,
Cucii toti au zis de cuca,
Toti pisoii, de pisica,
Iara eu, de-a mea mamica.

Orice mama e anume,
Cea mai scumpa de pe lume!

Chipul mamei
 

de Lucia Muntean

Chipul mamei minunat,
Astazi singur l-am pictat:
Pentru parul ei frumos,
Inelat si matasos,
Am luat raza de soare
Si am pus-o in culoare;
Pentru ochii aramii,
Frunza toamnelor din vii;
Pentru gura zambitoare,
Rozul parfumat din floare;
Pentru fata ei cea fina,
Puful caisei din gradina.
Cu a inimii culoare,
Am pictat si-o sarutare
Pe obrazu-i luminos,
Ca sa-i multumesc frumos
Pentru toate cate face,
Pentru ca ma creste-n pace!

Mama
 

de Grigore Vieru
 
Foicica dulce poama
Toata lumea are mama,
Melcul, iedul, ursulica,
Puiul cel de randunica.
Fuge noaptea si dispare
La tot puiul bine-i pare
Ca din nou e dimineata
Si-si vede mama la fata.

E ziua ta
 

de Elena Dragos

E ziua ta maicuta,
Te-asteapta flori pe masa,
Si-un dar micut te-asteapta
Cand ai sa vii acasa.
Am sa-ti sarut obrajii
La piept cand ma vei tine
Si mainile ce nu au
Odihna pentru mine.

De ziua mamei, 

de Victor Tulbure

Abia s-arata palcuri de cocori

Nici n-a-nflorit gradina noastra inca…

Dar ghioceii albi, de sub ninsori,

I-am  adunat cu dragoste adanca.

Sa ti-I aduc in dar, de ziua ta;

Ne-nsemnat buchetul meu e poate,

Da-ntr-insul vei citi simtirea mea

Si gandurile cele mai curate!



De ziua mamei 
de Elena Farago

Eu nu sunt destul de mare
Ca sa pot sa-nvat macar,
De pe carte, o urare,
Si nu sunt destul de mare
Ca sa-ti dau un dar.

Dar iti dau o sarutare,
Ici, pe obrajor,
Si pe mana asta care
Ma-ngrijeste-n fiecare
Zi, cu-atata dor!

Zile lungi si voie buna
Iti doresc eu mult,
Si ma rog de flori sa-ti spuna
Sa ma ierti, mamica buna,
Ca nu stiu mai mult!



8 martie

De ziua ta mămico,
Eu m-aş urca în cer,
Să iau o stea,
Să ţi-o dau cadou
De ziua ta.

Dar, acele stele ar apune,
Aşa că m-aş transforma
Într-o floare de nu mă uita,
Dar şi ea s-ar ofili.

Aşa că nu te supăra,
Eu îţi dau un pupic
Din partea mea,
Care va rămâne veşnic
In inima ta!


Sunt copil ca fiecare 
Adrian Paunescu

Sunt copil ca fiecare
Si ma joc mereu,
Jucaria cea mai mare
Este tatal meu.

Si cand tata nu-i acasa
Ci-i altundeva,
Jucaria cea frumoasa
Este mama mea,

Si cand mama si cu tata
Sunt plecati de-aici
Pentru joc, sa tineti seama,
Am niste bunici.

Scumpa mama, draga tata
Roata nu sta-n loc,
Ca voi fi si eu odata
Jucarie-n joc.



Buburuza si Ghiocelul
de Ianos Turcanu

Dmineata, in gradina,
A iesit un ghiocel,
Raze blande de lumina
Soarele-ndrepta spre el.

O roscata buburuza,
L-a privit, l-a tot privit
Si, c-un zambet cald pe buze,
Langa el a adormit.

Cand sa plece mai departe,
Buburuza, ce-a vazut?
Punctele, vai, de pe spate,
Cate unul au cazut!

Nu va fie de mirare,
Ca, avand doar un picior,
Ghiocelu-n graba mare,
 I-a sarit in ajutor.

Zana Primaverii vine,
Bucuroasa, langa ei,
“V-ajutati? E foarte bine!
Bravo! Bravo, dragii mei.”


Tatal meu
de Veronica Porumbaru

Tatal meu zideste case, cocotat pe schele;
El cu fruntea lui ajunge pana sus, la stele.

Tatal meu coboara-n mina, ca sa smulga fierul,
Dar pe soare, mult ii place sa priveasca cerul.

Tatal meu da tarii paine; e pe campuri vara;
Are mari ostiri de grane, cat se-ntinde tara.

Tata strajuie-n uzina marile cuptoare;
Fierbe-n vatra, cu otelul, bulgarii de soare.

Alb halat imbraca tata in spital cand vine.
Spune-i numai ce te doare, el te face bine!



Poezii noi Mos Craciun

Poezii de Mos Craciun - 2023 Colectie de Poezii pentru copii mici si mari - Craciunul 2023 Mos Craciun vine-n padure de Tincuta Ho...

Faceți căutări pe acest blog