miercuri, 6 martie 2013

PENTRU MAMA
















POEZII  DESPRE MAMA

8 Martie

Ultima ninsoare-a prins sa cearna
Fulgul moale-a sarutat tapsanul,
Mama, cand nici nu-mplinisem anul
Tu mi-ai aratat intaia iarna.
Mi-ai purtat manuta peste nea
Ca sa simt ca-i moale si e buna
Si-ai privit cu mine, impreuna
Turturii ca un tais de stea.
Toate anotimpurile-apoi
Rand pe rand le-ai colindat cu mine
Ca sa-nvat mai iute si mai bine
Mandrele privelisti de la noi,
Si-n casuta mintii sa incapa
Bogatia atator intelesuri,
Cate salcii se rasfrang in ape,
Cate spice se indoaie in sesuri.
Tu, intaia mea invatatoare
Cu povete drepte calea-mi sameni
Si ma-ndemni spre dragostea de oameni
Ca spre cel mai drept dintre izvoare.
As dori sa te iubesc mereu,
Sa-ti mangai cu mana mea cea mica
Bluza mirosind a levantica,
Mama, cand ma strangi la pieptul tau.
Ultima ninsoare-ncarca merii
Dar curand ce plini vor fi de floare!
Martie mamico, sarbatoare!
Sarbatoarea ta si-a primaverii!
 

Mama draga

Mama draga, ce-as putea
sa-ti urez de ziua ta?
Bucurie, sanatate
Mult noroc si spor in toate
Pace si zile senine
Sa ma poti creste pe mine

Mama

Mamă dragă te iubesc
Nu mă bate când greşesc,
Să-ţi aduci tu bine aminte
Parcă tu ai fost cuminte?
Câte rele ai făcut,
Mama ta nu te-a bătut!

Mamei de 8 martie

Pentru ziua ta mamico
Ti-am cules un ghiocel
Cat de mic il vezi, cuprinde
Toata primavara-n el
Dar ca dragostea s-o simti
Cum in inimioara-mi creste
Langa ghiocel, te rog
Un sarut acum primeste.

Mamei mele

Mamei - dar de implinire
Ii ofer de ziua ei,
Garofite inflorite
Si cununi din flori de tei.

Ii ofer o lume-ntreaga,
Lumea frumusetilor.
Draga mi-e si eu i-s draga
Ca lumina ochilor.

O, mama...
de Mihai Eminescu

O, mama, dulce mama, din negura de vremi
Pe freamatul de frunze la tine tu ma chemi;
Deasupra criptei negre a sfantului mormant
Se scutura salcamii de toamna si de vant,
Se bat incet din ramuri, ingana glasul tau...
Mereu se vor tot bate, tu vei dormi mereu.

Cand voi muri, iubito, la crestet sa nu-mi plangi;
Din teiul sfant si dulce o ramura sa frangi,
La capul meu cu grija tu ramura s-o-ngropi,
Asupra ei sa cada a ochilor tai stropi;
Simti-o-voi odata umbrind mormantul meu...
Mereu va creste umbra-i, eu voi dormi mereu.

Iar daca impreuna va fi ca sa murim,
Sa nu ne duca-n triste zidiri de tintirim,
Mormantul sa ni-l sape la margine de rau,
Ne puna-n incaperea aceluiasi sicriu;
De-a pururea aproape vei fi de sanul meu...
Mereu va plange apa, noi vom dormi mereu

Mama
de George Cosbuc

In vaduri ape repezi curg
Si vuiet dau in cale
Iar plopi in umedul amurg
Doinesc eterna jale.
Pe malul apei se-mpletesc
Carari ce duc la moara -
Acolo, mama, te zaresc
Pe tine-ntr-o cascioara.

Tu torci. Pe vatra veche ard,
Pocnind din vreme-n vreme,
Trei vreascuri rupte dintr-un gard.
Iar flacara lor geme:
Clipeste-abia din când în când
Cu stingerea-n bataie,
Lumini cu umbre-amestecând
Prin colturi de odaie.

Cu tine doua fete stau
Si torc in rand cu tine;
Sunt inca mici si tata n-au,
Si George nu mai vine.
Un basm cu pajuri si cu zmei
Incepe-acum o fata,
Tu taci s-asculti povestea ei
Si stai ingandurata.

Si firul tau se rupe des,
Caci ganduri te framanta,
Spui soapte fara de-nteles,
Si ochii tai stau tinta.
Scapi fusul jos; nimic nu zici
Cand firul se desfira...
Te uiti la el si nu-l radici,
Si fetele se mira.

...O, nu! Nu-i drept sa te-ndoiesti!
La geam tu sari deodata,
Prin noapte-afara lung privesti -
"Ce vezi?" intreab-o fata.
"Nimic... Mi s-a parut asa!"
Si jalea te rapune,
Si fiecare vorba-a ta
E plans de-ngropaciune.

Intr-un tarziu, neradicand
De jos a ta privire:
"Eu simt ca voi muri-n curand,
Ca nu-mi mai sunt in fire...

Mai stiu si eu la ce gandeam?
Aveti si voi un frate...
Mi s-a parut c-aud la geam
Cu degetul cum bate.

Dar n-a fost el!... Sa-l vad venind,
As mai trai o viata.
E dus, si voi muri dorind
Sa-l vad odata-n fata.
Asa vrea poate Dumnezeu,
Asa mi-e datul sortii,
Sa n-am eu pe baiatul meu
La cap, in ceasul mortii!"

Afara-i vant si e-nnorat,
Si noaptea e tarzie;
Copilele ti s-au culcat -
Tu, inima pustie,
Stai tot la vatra-ncet plangand;
E dus si nu mai vine!
S-adormi tarziu cu mine-n gand,
Ca sa visezi de mine


8 martie

De ziua ta
Eu iti ofer un buchet
De ziua ta
Pentru ca dragostea
Nu are limita
In inima mea.

Orice asi zice
Orice asi face
Ori de cate ori te-as supara
Eu tot te iubesc,
Maicuta mea.

Acum 8 Martie a venit
Si-n dar de ziua ta
Iti ofer toata dragostea
Din inima mea.

LA MULTI ANI maicuta mea!

8 martie

De ziua ta mamico
Iti dau inima mea
Ce cuprinde-n ea
Toata dragostea.

Si iti dau o sarutare
Fiindca ma-ngrijesti
Tot atat de mult
Cat stii sa iubesti.

8 martie

Ultima ninsoare-a prins sa cearna
Fulgul moale-a sarutat tapsanul,
Mama, cand nici nu-mplinisem anul
Tu mi-ai aratat intaia iarna.

Mi-ai purtat manuta peste nea
Ca sa simt ca-i moale si e buna
Si-ai privit cu mine, impreuna
Turturii ca un tais de stea.

Toate anotimpurile-apoi
Rand pe rand le-ai colindat cu mine
Ca sa-nvat mai iute si mai bine
Mandrele privelisti de la noi,

Si-n casuta mintii sa incapa
Bogatia atator intelesuri,
Cate salcii se rasfrang in ape,
Cate spice se indoaie in sesuri.

Tu, intaia mea invatatoare
Cu povete drepte calea-mi sameni
Si ma-ndemni spre dragostea de oameni
Ca spre cel mai drept dintre izvoare.

As dori sa te iubesc mereu,
Sa-ti mangai cu mana mea cea mica
Bluza mirosind a levantica,
Mama, cand ma strangi la pieptul tau.

Ultima ninsoare-ncarca merii
Dar curand ce plini vor fi de floare!
Martie mamico, sarbatoare!
Sarbatoarea ta si-a primaverii!


CÂNTECE  DESPRE MAMA

MAMA SI FIUL
           
Mamă mereu mă gândesc
Aş vrea să te răsplătesc,
C-ai avut grijă de mine
Să fiu cunoscut în lume.

O putere de-aş avea
Ţi-aş da ani din viaţa mea,
Zilele să-ţi prelungeşti
Ca în pace să trăieşti.

Refren:
Viaţă, viaţă cum trec anii
Ce repede-mbătrânim.
Eu sunt mama, eu copilul
Amândoi întinerim.
Viaţă, viaţă cum trec anii
Ca poveştile regeşti.
Eu sunt mama, eu copilul
Cum să nu întinereşti.

Darul de la Dumnezeu
A-nsemnat copilul meu,
Ce speranţe mi-am legat
Şi ce mult am aşteptat.

Mamă să ai grija mea
Când în lume voi pleca.
Tu eşti steaua sudului
Lacrima văzduhului.

Refren:


MAMA

M-ai crescut mamă cu drag
Ca pe-un ram de liliac,
M-ai crescut mamă cu dor
Ca pe-o floare de bujor.       [Bis
Of, măicuţă, doru-i greu, măi!

Mi-ai dat cântec,mi-ai dat viaţă,
M-ai purtat mai mult în braţe.
M-ai legănat cu piciorul
Toată viaţa să-ţi duc dorul. [Bis
Of, măicuţă, doru-i greu, măi!

Îţi cer din suflet iertare
Pentru zilele amare.
Şi-ţi sărut a ta mânuţă
Să-mi trăieşti, dragă măicuţă.
Of, măicuţă, doru-i greu, măi!


MAICUŢĂ,MĂICUŢĂ PREA BUNĂ

Măicuţă,măicuţă prea bună
Pădurea se-ntoarce în flori.
Zăvoiul de cântec răsună
Şi soarele râde în zori

R:
Măicuţa mea cea dragă
Un cântec e inima mea ,  [Bis
Un cântec e lumea întreagă,
Fiindcă azi e ziua ta.

Măicuţă, măicuţă iubită,
Mă rog azi prin cântecul meu,
Să fii mamă, tu, fericită
Mulţi ani să-ţi dea Dumnezeu.

R:

UN COŞ CU FLORI

Un coş cu flori să facem
Bogat ca-n primăveri,
Să-l umplem cu grăbire
Cu drăgălaşe flori.

Să-l ducem scumpei mame
Cu floarea dragostei
Şi să-i cântăm un cântec
Compus în cinstea ei.

Gingaşe floricele
Cu noi să îi doriţi:
Mulţi ani ca să trăiască,
Frumoşi şi fericiţi.


BATE VÂNTUL DORULUI

Bate vântul dorului, măi,
La marginea satului,
Cu apă de la izvor
I-aduce măicuţei dor, măi


Zboară mândră turturea
Du această cărticea
Şi spune-i la mama mea
Că mi-e tare dor de ea.

C-am vorbit cu fraţii mei,
Să venim de ziua ei,
Să fim mamă lângă tine
Săptămâna care vine.


MAMA

Pe braţul tău mă legănai,
Când nani,nani îmi cântai,
Să-mi fie somnul mai uşor.
Mama mea!

Iar dac-o boală m-a-ncercat,
Tu nopţi de-a rândul m-ai vegheat,
Pe frunte des m-ai sărutat.
Mama mea!

Şi-acum când mare am crescut,
Nu pot măicuţă să te uit
Şi la serbare te-am chemat,
  Să vezi ce-am învăţat!


OCHII CEI MAI DRAGI

Ochii cei mai dragi din lume,
Care sunt făcuţi anume,
Parcă-s răsărit de soare.
Cine-i are, cine-i are ?

Glasul cel mai blând din lume,
Te-alintă cu vorbe bune
Şi mereu e zâmbitoare.
Cine oare, cine oare?

Refren:

Nu sunt aşa mare, un dar ca să-ţi iau,
Dar un sărut pot să-ţi dau,
Chiar şi  o - mbrăţişare şi o mică floare
Şi te rog să mă creşti mare.

Mama-i dulce sărutare,
Mama-i raza mea de soare,
Mă hrăneşte cu lumină,
Supărările mi-alină.

Mama mea dragă şi bună
Te asemenea cu o zână
Şi-ţi doresc zile senine,
Să mă poţi creşte pe mine.

R:
…………..
Draga mea mămică
Simt că te iubesc
Şi la mulţi ani îţi doresc.
LA MULŢI ANI,MĂMICO !

MAMĂ DRAGĂ

În fiecare dimineaţă
Din vis în alt vis mă trezesc.
Tu,mamă scumpă, tu mă iei în braţe
Şi-mi spui cald la ureche: Te iubesc!

Chiar dacă-afară este ceaţă
E soare în sufletul meu.
Tu, mamă scumpă tu mă iei în braţe
Şi-mi faci să-mi fie soare tot mereu.
R:
Mamă, mamă, prietenă  dragă,
Mamă scumpă,când îmi zâmbeşti,
Mamă dragă,
Vreau ca să ştie o lume întreagă
Că mă iubeşti.
Mamă,mamă eşti o comoară,
Mamă scumpă,auzi cum cânt,
Mamă dragă,
Eşti cea mai scumpă,cea mai frumoasă
De pe pământ.

Când mă alintă dulce tata
Si-mi spune eşti comoara mea
Înlăcrimată,tu mă iei în braţe,
Ca tine mamă nu e nimeni.

R:


CÂNTEC PENTRU MAMA

De-aş putea să zbor
Odată cu păsările,
Să le spun despre tine lor
Mă mângâi cu lacrimile.

R:
Tu,numai tu,mama mea
Îmi dai căldură din iubirea ta,
Mă mângâi cu ochii şi cu sufletu-mi dai
Razele soarelui tău.

De-aş putea să vorbesc florilor
Să le spun cât de mult te iubesc
Şi ziua şi seara la tine cu dor
Cu ele să te-asemuiesc.
R:

CÂNTEC PENTRU MAMA

Cine mi-a dat viaţă pe acest pământ
Care-a fost întâiul, cel mai scump cuvânt?
Cine ne-ngrijeşte cu drag zi de zi,
De rele păzeşte zilnic pe copii?

Ochii ei veghează şi noapte şi zi
Şi chiar lăcrimează,cine poate şti?
Cine-i bucuria noastră de-a trăi,
Fără tine mamă,oare ce am fi ?

R: 
De-aş putea să adun stea cu stea
Să le fac buchet pentru ea                 [ BIS
La mulţi ani,mămico,azi e ziua ta!

Am inimă mică,dar un suflet mare
Să o pot iubi cât mai trăiesc sub soare,
Să o strâng la piept şi s-o sărut aş vrea.
La mulţi ani,mămico,azi e ziua ta !

Ţie ,mamă scumpă,azi îţi mulţumesc
Şi cu mine-aş vrea mereu să te mândreşti,
Că sunt strop de viaţă din sufletu-ţi curat.
Te iubesc nespus şi sunt un om bogat.

R:  Bis
 

SAMBA FLORILOR

Toporaşi lângă frăguţe
Crinii albi cu zambiluţe..e,e,e
Trandafirii cu lalele
Macii roşii,bujorele ..e,e,e
Florile de lămâiţă
Cu nuferi şi romaniţă..e,e,e
Dalii-nalte şi pansele
Eu dansez,dansez cu ele..e,e,e.

R:
Samba florilor,samba fetelor,
Eu dansez de bucurie
Samba florilor.
Samba florilor,samba fetelor.
Dansul plin de veselie
Samba florilor.

Crăciuniţa,ghioceii,                        
Crizantema,brebeneii..e,e,e           
Strânjeneii şi muşcata                    
El băiatul şi ea fata..e,e,e.              
R:                                                    

Garofiţe,tuberoze
Albe,galbene şi roze..e,e,e
Lăcrămioare,viorele
Eu dansez,dansez cu ele
Samba eu dansez cu ele  e,e,e

CINE OARE   

Cine oare m-a adus pe lume?
Cine oare m-a purtat la pieptul său?
Cine mi-a dat prima mângâiere?
Cine oare, mă-ntreb eu?

Cine oare îmi veghează somnul?
Cine m-a –nvăţat să cânt şi să vorbesc?
Cine este cea mai scumpă floare?
Cine oare, cine oare?

R:
Mama este  floarea florilor,
Mama  - dragostea copiilor.
Mama e fiinţa ce-o iubesc.
Mama – astăzi o sărbătoresc.

Cine-mi spune noaptea o poveste?
Cine mă fereşte de necaz mereu?
Cine dimineaţa-mi pregăteşte
Să nu-mi fie ziua greu?

Cine-i harnică şi iubitoare
Şi frumoasă ca o sărbătoare, zău?
Cine-n viaţă drumul construieşte
Şi nimic nu o opreşte?

R:

Cine străluceşte ca  o rază?
Cine m-a- nvăţat ca să zâmbesc mereu?
Cine stă acasă şi oftează
Şi nu spune că e greu.

Ziua toată ea când mă priveşte,
Ca o floare înfloreşte chipul său
Şi mă ia în braţe şi-mi şopteşte
Cine,  dragă, te iubeşte?

R:1
R:2
Mama – numai pe ea o iubesc.
Mama – viaţa toată-i mulţumesc.
Mama – când voi creşte măricea,
Mama – o să am grijă de ea!
DA!



Poezii noi Mos Craciun

Poezii de Mos Craciun - 2023 Colectie de Poezii pentru copii mici si mari - Craciunul 2023 Mos Craciun vine-n padure de Tincuta Ho...

Faceți căutări pe acest blog