luni, 1 aprilie 2013

POEZII DE PASTE


1. POEZII DE PASTE

Oualele de Paste
George Toparceanu

Zece oua inrosite.
Un ou alb, abia ouat,
Cu mirare le-antrebat:
- Ce va este, fratioare,
Ce va doare?
Nu va ninge, nu va ploua,
Stati gatite-n haina noua,
Parca, Dumnezeu ma ierte,
N-ati fi oua...
- Suntem fierte !!!
Zice-un ou rotund si fraise
Linga pasca cu orez.
Si schimbindu-si brusc alura,
Toate-au inceput cu gura:
- Pin' la urma tot nu scap!
- Ne gateste de parada.
- Ne ciocneste cap in cap
Si ne zvirle coaja-n strada...
- Ce rusine!
- Ce dezastru!
- Preferam sa fiu omlet!
- Eu, de m-ar fi dat la closca,
As fi scos un pui albastru...
- Si eu, unul violet...
- Eu, mai bine-ar fi sa tac:
Asa galben sunt, ca-mi vine
Sa-mi inchipui ca pe mine
M-a ouat un cozonac!...


 


2. POEZII DE PASTE

Sărbatoare 

de Paulina Mezei

Isuse bun,Isuse drag
La tine astăzi vin,
Cu sufletul deschis şi larg
Eu astăzi mă închin.

Şi-ţi mulţumesc că te-ai jertfit
Pe cruce pentru mine
Să cresc frumos şi fericit
Să fie-n lume bine.

Şi azi când jertfa ţi-o cinstesc
Cu bunătăţi pe masă,
Mă întristez  şi mă gândesc
Că mulţi copii n-au casă.

Că n-au nici haine,nici mâncare
Şi azi te rog nespus,
Întinde-ţi mâna iubitoare
Spre ei prebun Isus.




3. POEZII DE PASTE

Noaptea sfântă

de Paulina Mezei

Când clopotele mândru sună

In noaptea cea mai sfântă,
Copii şi oameni se adună
Şi impreună cântă.
  
Că azi minunea s-a-ntâmplat
Şi fiul cel preasfânt,
A treia zi a înviat
Şi-i pace pe pământ.

Toţi în biserică  intrăm
Şi cântăm împreună
Isus din morţi a înviat
Şi totu-n jur răsună.

Apoi cu toţi îngenunchem,
Şi-i mare bucurie
Şi imn de slavă înălţăm
Şi ne-chinăm azi ţie.


4. POEZII DE PASTE

Învierea

de Paulina Mezei 

A înviat Cristos
Ce mare bucurie,
A înviat Cristos
Natura  reînvie.

A înviat Cristos
Şi eu sunt fericit,
A înviat Cristos
În casa t- am venit

Iar mândre gopspodine,
Cu coşul pregătit,
Vin azi să se închine
Şi totul e sfinţit.


5. POEZII DE PASTE
 
Ouă roșii

de Paulina Mezei

Ouă roşii,ouă încondeiate
De oameni şi copii aşteptate,
De Paşti vă punem pe masă
Să fie lumină şi pace în casă.

Ştim că Maria ouă a dus
Să-l răscumpere pe blândul Isus,
Dar călăii, nu le-au primit,
Şi pe Domnul L-au osândit.
     
Şi ouăle rămase sub cruce,
S-au vopsit cu sângele-ţi dulce,
Iar obiceiul acesta preasfânt
A rămas până azi pe pământ.



Poezii noi Mos Craciun

Poezii de Mos Craciun - 2023 Colectie de Poezii pentru copii mici si mari - Craciunul 2023 Mos Craciun vine-n padure de Tincuta Ho...

Faceți căutări pe acest blog